2012年11月22日星期四

大魚食細魚



尋晚同一班朋友去食日本嘢,當大家一路食魚生嘅時候,朋友C就講:

「你哋知喇,我有養開魚嘛。前幾晚放工番到屋企,我行埋個魚缸度一睇。嘩!好嘢,生咗好多魚仔呀,咁我餵完魚咪去沖涼囉。點知我沖完涼出番嚟一睇,哎呀!好慘呀!D大魚喺度食緊D魚仔呀,仲食到七七八八添呀。不過,有幾條比較醒目,匿埋咗係D石仔與石仔之間,由於大魚體積太大,所以食唔到呢幾條醒目魚,我咪即刻攞個網嚟展開救b行動囉。」

朋友B一路將塊三文魚刺身放入口,一路話:「當自己生出嚟嘅BB係點心咁食,諗起都覺得慘呀。」

朋友A就話:「物競天擇,適者生存吖嘛。你哋試吓喺另一個角度去諗喇。可能D大魚知道而家呢個生態環境嘅食物只係夠20條魚維持生命,咁原本魚缸已經有15條大魚喇,如果再加多20條細魚,將來一定會唔夠食、餓死魚喎。咁不如食緊幾條冇咁健康,同埋冇咁醒目嘅細魚先,一來又填飽咗而家個肚;二來又解決咗將來嘅糧食危機,一舉兩得呀。你哋有冇聽過《楢山節考》呢部日本小說呀,係講………」

朋友D:「阿A,你唔好咁多廢話講,繼續食嘢喇。阿C,唔駛咁傷心,等我夾番舊靚嘅油甘魚腩畀你食先。」




《楢山節考》 (轉貼自維基百科)

日本小說,深澤七郎著,敘述日本古代信州寒村的山林內棄老傳說,鄉下人民生活非常窮苦,男人為了生存每天都很辛苦的工作,女嬰一出生就賣給有錢人家,換來的錢來貼補用,男嬰則棄道旁。在鄉下有一個不成文的規定,老人家到了70歲的年紀,就要由家人背到深山野嶺等死,年已69歲的阿玲婆為了讓孫子多一口飯吃,忍痛拿起石頭敲掉自己的牙齒,讓自己看起來蒼老一些。這看似非常荒謬不合人情,卻深刻地描繪出嚴苛的生存環境之下,自然界的殘酷生存法則。作者深澤七郎做了一首「楢山節」的曲子貫穿整個故事,因此名為「楢山節考」。楢山節考至今曾兩度拍攝成電影,1958年版由木下惠介導演,1983年版由今村昌平導演。在1983年版中、女主角坂本スミ子為了求逼真,竟把自己的門牙削斷;1983年由今村昌平導演,獲得坎城影展「金棕櫚獎」。 






2 則留言:

  1. 《楢山節考》<--我在大學圖書館的VIDEO SECTION睇,不錯的

    回覆刪除